Thursday 25 July 2013

Sangkaanku kau sahabat, tetapi mungkin kawan sedetik cuma.

Posted by athirahhuda at 23:30

'If you care too little you will lose them,
and if you care too much you will get hurt.'

'Berhentilah peduli maka kau akan jauh dari luka,
dan berhentilah mengambil tahu maka kau akan jauh dari kecewa.'



Mungkin salah sendiri jugak yang terlalu mengambil berat ataupun mungkin terlalu mengambil tahu tentang sahabat. Mungkin dia rimas, mungkin dia lemas. 

Mungkin juga diri ini terlalu 'terhegeh-hegeh' hendak berkawan dengan dia. Tapi, sebaliknya bagi dia hanya menganggap persahabatan ini biasa seperti hendak berkenalan cuma sehari. Begitulah mungkin yang dapat digambarkan.

Bukan pertama kali perkara sebegini berlaku. Tapi, ini yang kali yang kedua. Perlukah kami memberitahu lagi? Ini bukan pertama tapi kedua... Memang manusia tidak sempurna, sering melakukan kesilapan, perlu diperingati. Tapi, cukuplah sampai disini. Diri ini tidak mampu lagi berdepan dan merasainya berulang kali. cukuplah. 

Maaf atas segala salah silap, diri ini tidak sempurna. Moga dia gembira dengan pilihan & keputusan dia. Bukan nak putus kawan *haha macam budak-budak* hihee tapi cuma nak berhati-hati supaya hati nie taklah terlebih touching klaw dia buat perangai lagi.. :) 

Jadi lepas nie, taknak terlalu ambil tahu tentang dia & taknak terlalu peduli dengan dia. Cukup sekadar bertanya khabar.

InshaAllah diri ini akan menyelami dan memerhati dari jauh oke. :) moga ukhuwah ini sentiasa terjalin walaupun tidak seerat dulu.. 





Sincere,
NurAthirahHuda:)

0 comment:

Post a Comment

 

Life.Finance.Love Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review